blog, راهنمای خرید

تراول ماگ چیست ؟

تراول ماگ چیست ماگ مسافرتی

مسلما هیچ کدام از ما تمایل به نوشیدن قهوه سرد شده و یا نوشیدنی خنکی که گرم شده است را نداریم. به خصوص هنگام سفر ، استفاده از لیوان های معمولی جهت نوشیدن در فضای باز بسیار نامناسب است و قبل از آن که نوشیدنی خود را تمام کنید ، دمای آن تغییر خواهد کرد. اما راه حل چیست؟
تراول ماگ یا لیوان های مسافرتی نوعی از لیوان هستند که با بدنه عایق یندی شده مانع از تغییر دمای نوشیدنی می شوند. به عبارت دیگر نوعی فنجان است که معمولاً برای نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه ، شکلات داغ ، سوپ یا چای استفاده می شود. این لیوان ها معمولا گنجایش بیشتری نسبت به سایر انواع لیوان ها دارند.

تراول ماگ ها کاربرد بسیار زیادی دارند:

– هنگام رفتن به کوه در تابستان و زمستان و حمل آب خنک و یا نوشیدنی گرم

– در هنگام سفر که وقت کافی برای تهیه نوشیدنی موردعلاقه خود نداریم.

– در محل کار و روزهای پرمشغله که سرگرم کار می شویم و نمی خواهیم نوشیدنی مان از دهان بیفتد.

– هنگام مطالعه و انجام کارهای روزمره و رفع خستگی با نوشیدن یک فنجان قهوه داغ

– هنگام رانندگی طولانی و نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و سرد

– و…

تراول ماگ چیست ماگ مسافرتی

نحوه عملکرد تراول ماگ یا لیوان های مسافرتی

برای درک بهتر نحوه گرم نگه داشتن قهوه و یا نوشیدنی در تراول ماگ ها ، ابتدا باید بفهمید چه چیزی باعث سردشدن آن ها می شود. معمولا هر چه سرعت جهش مولکول های یک مایع بیشتر باشد ، دارای درجه حرارت بیشتری است. بنابراین هنگامی که مولکول های یک نوشیدنی داغ با هوای سرد برخورد می کند، از سرعت آن ها کاسته می شود و در نتیجه درجه حرارت نوشیدنی پایین تر می آید و اگر همچنان در مجاورت هوای سرد باقی بماند، این روند ادامه می یابد تا نوشیدنی و هوا به دمای برابر برسند. به همین دلیل است که دمای بخش بالایی نوشیدنی از دمای بخش داخلی نوشیدنی سرد تر است.

نحوه عملکرد ماگ مسافرتی تراول ماگ

اما هنگامی که یک نوشیدنی داغ را درون تراول ماگ میریزید، بدنه عایق این لیوان مانع از تبادل گرما بین نوشیدنی و هوای بیرون می شود.  مزیت دیگری که لیوان های مسافرتی دارند این است که محفظه نگه دارنده نوشیدنی، در یک فضای خلاء قرار گرفته است. بنابراین به هیچ عنوان امکان انتقال حرارت را نخواهد داشت . به عبارت دیگر عایق کاری خلاء با بیرون کشیدن هوای بین لایه های فلزی تراول ماگ ، امکان انتقال حرارت را از بین می برد.

تراول ماگ چیست ماگ مسافرتی

اما لیوان هایی که از عایق بندی خلاء بهره نمی برند و دارای دیواره های داخلی و خارجی هستند، معمولاً لیوان های دو جداره نامیده می شوند و جنس دیواره داخلی آن ها معمولاً از استیل ضد زنگ است. در حالی که دیواره خارجی می تواند از جنس استیل ، پلاستیک یا سایر موارد دیگر باشد.

اما باید دقت داشته باشید که لیوان های مسافرتی دارای درب با عایق بندی خلاء نمی باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که از یک تراول ماگ با درب پوش قفل دار استفاده کنید تا روند انتقال حرارت تا حد امکان کند شود.

چگونه یک تراول ماگ مناسب بخریم ؟

لیوان های مسافرتی یا تراول ماگ یکی از مواردی است که به دلیل استفاده زیاد از آن ، نیازمند توجه و دقت بیشتری هنگام خرید می باشد. با توجه به تنوع زیاد این محصول در بازار ، ممکن است وسوسه شوید که هر لیوانی را که مشاهده می کنید ، بخرید!  بدون اینکه حتی در مورد آن کمی تحقیق کرده باشید. معایب یک تراول ماگ هنگام استفاده مکرر از آن نمایان می شود. بنابراین سعی کنید دقت کافی را هنگام خرید داشته باشید.

تراول ماگ چیست ماگ مسافرتی

بدنه عایق

یک تراول ماگ چه از جنس شیشه باشد و یا پلاستیک و استیل، باید دارای بدنه عایق و یا عایق بندی مناسب در اطراف بدنه باشد. اگر می خواهید نوشیدنی شما در همان دمای اولیه خود باقی بماند ، حتما باید یک تراول ماگ با عایق بندی مناسب را خریداری کنید.

درب پوش مناسب

درب یک تراول ماگ باید دارای قفل محکمی باشد تا هنگام قراردادن آن در کیف و یا در کنار سایر وسایل ، دچار نشت مایعات نشود. بنابراین اگر می خواهید تراول ماگ شما ، چیزی بیشتر از یک لیوان ساده باشد، می توانید از تراول ماگ ها با درب قفل دار استفاده کنید.

قابلیت شستشو

یک تراول ماگ ، به دلیل استفاده مکرر، باید به راحتی قابل شستشو باشد. بدین صورت که اگر نیاز بود با دست آن را شستشو دهید، بتوانید تمام بخش های آن را بشویید.

به طور کلی تراول ماگ ها دارای کاربرد های بسیاری هستند، از نوشیدن قهوه در محل کار گرفته تا حمل آب خنک در هنگام کوه نوردی. می توانید با استفاده از این لیوان های مسافرتی لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

منبع : kaffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *