blog, راهنمای خرید, راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه ساز اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

قهوه ساز اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

اگر شما نیز از طرفداران اسپرسو هستید و تمایل به خرید دستگاه قهوه ساز شخصی خود را دارید مقاله ” قهوه ساز نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک ” برای شما بسیار مفید خواهد بود.

با وجود صدها دستگاه اسپرسو در بازار ، چگونه تصمیم می گیرید که کدام را بخرید؟ خرید یک دستگاه اسپرسو می تواند یک تصمیم مهم باشد که اگر اشتباه تصمیم گیری کنید ممکن است بعدها پشیمان شوید ، بنابراین قبل از انتخاب خود تمام جوانب را بررسی کنید. معمولا اولین تصمیم در هنگام خرید این است که می خواهید یک قهوه ساز اتوماتیک بخرید یا نیمه اتوماتیک ؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد که هر کدام چه مزایا و معایبی دارند.

نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسو ساز

دستگاه های اسپرسو ساز با عبور آب گرم از میان ذرات قهوه ، یک قهوه غلیظ و معروف به نام اسپرسو تولید می کند. حال که اصول اولیه یک دستگاه اسپرسو را می دانیم می توانیم ببینیم چه ویژگی هایی باعث تفاوت میان یک دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می شود.

قهوه ساز خانگی

دستگاه های قهوه ساز نیمه اتوماتیک

قهوه ساز های نیمه اتوماتیک

اگر تمایل زیادی برای یادگیری مهارت ساخت اسپرسو دارید یا پیش از این barista (باریستا) بوده اید ، یک دستگاه اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک برای شما مناسب است. این دستگاه ها به مصرف کننده اجازه می دهند تا هر مرحله از روند تولید عصاره قهوه را کنترل کند.

در ابتدا، مبانی نحوه عملکرد دستگاه را توضیح خواهیم داد. برای شروع باید در داخل پرتافیلتر به مقدار مناسب، قهوه بریزید. سطح قهوه را به خوبی تمپ کنید. بهتر است اول دستگاه اسپرسو ساز رو یکبار روشن کنید تا هواگیری شود و دمای قسمت هد گروپ به حداکثر برسد. سپس وقتی چراغ حالت آماده به کار اسپرسو ساز روشن شد، می توانید اسپرسو بگیرید.

قهوه ساز های نیمه اتوماتیک

مدل های نیمه اتوماتیک تقریباً محبوب ترین دستگاه های اسپرسوساز هستند. این ماشین ها دارای کنترل دمای آب و کنترل فشار خودکار هستند. اما مصرف کننده با خاموش و روشن کردن پمپ ، تصمیم می گیرد که چقدر آب از میان ذرات قهوه جریان یابد. تغییرات اندک در دمای آب و فشار می تواند تأثیرات زیادی بر کیفیت اسپرسویی که یک دستگاه تولید می کند ، داشته باشد. بنابراین با داشتن سطح ثابت و بهینه این دستگاه ها ، قهوه با کیفیت یکسان تولید می شود.

کنترل زمان عصاره گیری قهوه از ابتدا تا انتهای مراحل می تواند عطر و طعم اسپرسو شما را تغییر دهد. همین امر شما را در کنترل مستقیم کیفیت نهایی قهوه قرار می دهد که می توانید با تمرین و تکرار به یک سطح عالی و استاندارد برسید. بااین حال، علاوه بر به دست آوردن مهارت، باید جهت بررسی عوامل موثر بر کیفیت اسپرسو اطلاعات کافی را نیز به دست آورید.

دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک

دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک یک قدم فراتر از مدل های نیمه اتوماتیک عمل می کنند. آن ها نه تنها دمای آب و فشار را کنترل می کنند بلکه میزان آب موجود در قهوه نهایی را نیز کنترل می کنند. بنابراین معمولاً برروی این دستگاه ها دکمه هایی وجود دارد که هر یک از آنها اندازه های مختلف شات اسپرسو و تعداد شات های مختلف را ارائه می دهد.

قهوه ساز اتوماتیک

در این نوع دستگاه ها می توانید میزان آب مورد استفاده در هر شات را تنظیم کنید. این دستگاه ها اغلب یک دکمه روشن/خاموش ساده مانند دستگاه های نیمه اتوماتیک دارند که به شما امکان می دهد جریان آب را به صورت دستی کنترل کنید. یک قهوه ساز اتوماتیک حدود 75٪ مراحل عصاره گیری و تهیه انواع قهوه را برای شما انجام می دهد. اما اگر نگران رُست و آسیاب قهوه هستید می توانید برای تهیه انواع قهوه های تازه رست Roast با میزان درجه آسیاب دلخواه از سایت کافی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

نحوه عملکرد دستگاه های اتوماتیک

در ابتدا پس از ریختن قهوه در پرتافلیتر، دستگاه به وسیله یک تایمر داخلی روند عصاره گیری و تهیه قهوه را مدیریت می کند. این بدان معنی است که دستگاه، کنترل تهیه اسپرسو شما را دارد. معمولا دستگاه های اتوماتیک نیاز به یک زمان اولیه برای راه اندازی دارند ولی پس از آن فقط کافی است پرتافیلتر را پر کنید و قهوه دلخواه خود را دریافت کنید. برخی از مدل های دستگاه های اتوماتیک دارای تایمر داخلی برای راه اندازی و خاموش شدن در زمان های مشخصی از روز هستند.

قهوه ساز اتوماتیک

این ویژگی می تواند برای افرادی که سرشان شلوغ است و یا در زمان های خاصی باید قهوه بنوشند، مفید باشد. اما نکته مهمی که حائز اهمیت است این است که دستگاه های اتوماتیک ممکن است به هر دلیلی بر کیفیت قهوه شما اثر بگذارند. زیرا دقت این نوع دستگاه ها به مرور زمان نسبت به دستگاه های نیمه اتوماتیک کمتر می شود. بنابراین برای کسانی که قبلاً از دستگاه اسپرسوساز استفاده نکرده اند و یا برای کسی که زمان کمی در طول روز دارند، فوق العاده است.

کدام نوع قهوه ساز برای شما مناسب است؟

اگر از یادگیری در مورد روش های دم آوری قهوه لذت می برید ، یا برای نحوه عصاره گیری قهوه تمرین می کنید و یا به دنبال تولید اسپرسو مخصوص ذائقه خود می گردید ، دستگاه های نیمه اتوماتیک برای شما مناسب است. همچنین این نوع دستگاه ها هزینه کمتری دارند ، بنابراین می توانند انتخاب خوبی باشند. در غیر این صورت می توانید از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید و لذت چشیدن یک اسپرسو عالی را تنها با زدن یک دکمه ، تجربه کنید.

منبع : kaffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *