blog, دانستنی های قهوه, علمی

با تفاله قهوه چه کنیم ؟

با تفاله قهوه چه کنیم

چه رازهایی در مورد قهوه و حتی تفاله آن وجود دارد؟ و چگونه می توانیم از آن ها استفاده کنیم؟ در واقع بسیاری از کاربردهای خلاقانه برای فرآورده هایی جانبی قهوه وجود دارد و تحقیقات نشان می دهد ممکن است کاربردهای بیشتری در آینده به دست آید. مطالعات اخیر بررسی کرده اند که چگونه مواد موجود در گیلاس قهوه را می توان در خوراک دام ، سوخت ، کشاورزی و حتی محصولات زیبایی استفاده کرد.

در ادامه می توانید 11 روش برای استفاده خلاقانه از تفاله قهوه و روش هایی برای به حداقل رساندن ضایعات قهوه را مطالعه کنید. بنابراین قبل از اینکه تفاله قهوه را داخل سطل زباله بریزید ، این موارد استفاده خانگی و هوشمندانه را در نظر بگیرید.

11 روش خلاقانه جهت استفاده مفید از تفاله قهوه

مراقبت از پوست

تفاله قهوه و پوست

قهوه دارای خاصیت منقبض کننده و آنتی اکسیدان طبیعی است که آن را به عنوان یک پاک کننده عالی برای پوست تبدیل کرده است. کافی است تفاله قهوه خود را با شیر مخلوط کنید تا ماده خمیر مانند ایجاد شود. حدود یک دقیقه آن را بر روی پوست خود مالش دهید ، سپس بگذارید حدود 20 دقیقه بر روی پوست بماند. سپس تمیز بشویید. کافئین موجود در قهوه به تحریک سلول های پوستی کمک می کند و پوست سالم تر و سفت تری به ارمغان می آورد. هم چنین می توانید به سادگی روغن نارگیل ، روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید.

تولید سوخت

تفاله قهوه و سوخت

گونه‌های مختلف قهوه از جمله روبوستا و عربیکا دارای ترکیب و خواص فیزیکی یکسانی جهت استفاده به عنوان سوخت می باشند. این بدان معنی است که پسماند دانه قهوه می‌تواند یک روش عملی برای تولید سوخت باشد. 11 الی 20 درصد از پسماند دانه‌های قهوه را روغن تشکیل می‌دهد که این میزان با روغن منابعی دیگر از جمله دانه سویا و زیتون برابری می‌کند. دانشمندان ادعا می‌کنند که روغن حاصل از پسماند دانه‌های قهوه را می‌توان با روش‌های خاصی به سوخت زیستی تبدیل کرد.

تفاله قهوه و یخچال

خنثی کردن بوی یخچال فریزر

قرار دادن تفاله قهوه در یخچال به عنوان یک بوگیر طبیعی عمل می کند. تنها چیزی که باید حواستان باشد این است که اگر از تفاله های مرطوب استفاه می کنید، بهتر است هر از گاهی با تفاله های تازه جایگزین شوند.

تفاله قهوه و هویج

استروئید برای محصول هویج

هویج عاشق قهوه است! هویج ها با کود تفاله قهوه بزرگتر و شیرین تر می شوند و هم چنین به طور کلی گیاهان عملکرد بیشتری دارند. فقط کافی است تفاله قهوه را در اطراف شاخه های نابالغ قرار دهید.

تفاله قهوه و مو

رشد طبیعی مو

با شستن موهای خشک و تمیز با تفاله قهوه، درخشش را در موهای خود ایجاد کنید. تفاله قهوه و یک فنجان آب گرم به مدت 15 دقیقه را مخلوط کنید و سپس استفاده نمایید.

دافع حلزون و گربه

دافع حلزون و گربه

در باغچه خود، مناطقی که بیشتر گربه ها و حلزون ها را به خود جذب می کند، یک مقدار کمی از تفاله قهوه قرار دهید. این عمل کمک خواهد کرد که آن ها را از باغچه دور نگه دارد.

تفاله قهوه و ضد یخ

ضد یخ طبیعی

برای کمک به ذوب شدن یخ ، قهوه استفاده شده را روی پیاده رو بپاشید. این یک روش طبیعی و دوستدار محیط زیست برای سرعت بخشیدن به ذوب شدن یخ است.

تفاله قهوه و طعمه ماهی

طعمه برای ماهی

قهوه استفاده شده را با کرم های طعمه مخلوط کنید تا آن ها را زنده تر و فعال تر نماید. به علاوه ، ماهی ها مخصوصاً ماهی قزل آلا به کرم های معطر به عطر قهوه جذب می شوند.

هوادهی خاک و تفاله قهوه

هوادهی خاک

اضافه کردن تفاله قهوه به گیاهان خانه به تعادل pH (به سمت اسیدیته) و همچنین افزایش نیتروژن و هوا دهی خاک کمک می کند. گوجه فرنگی عاشق خاک اسیدی است!

ظروف کثیف و تفاله قهوه

رفع لکه روی ظروف

یک ساییدگی ملایم با تفاله قهوه روی ظروف می تواند در آشپزخانه کمک کند تا مواد غذایی را از قابلمه ها و ظروف خود حذف کنید.

تفاله قهوه و بوی سیر

از بین بردن بو

مقداری تفاله قهوه را در یک قوطی کوچک زیر سینک نگه دارید ، سپس دفعه بعد که یک پیاز یا سیر تازه خرد کرده اید ، مقدار کمی از آن را بیرون بیاورید ، آن ها را روی دستان خود مالیده و بشویید تا بوی آن از بین برود.

تفاله قهوه

به نظر شما موارد دیگر کاربرد قهوه نیز وجود دارد ؟ پس در بخش نظرات و کامنت به ما بگویید که چگونه از فرآورده های جانبی قهوه استفاده می کنید. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *