blog, دانستنی های قهوه, راهنمای خرید

چای ماسالا Masala چیست؟

چای ماسلا چیست

در ابتدا مزارع چای در هند از اوایل دهه اول قرن 19 پدید آمدند. از آن زمان ، چای و مصرف روزانه آن رشد کرده و به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ایران تبدیل شده است. در اوایل صبح، هنگام آغاز یک روز جدید می توان از طعم مطبوع چای لذت برد. در این مقاله می خواهیم به معرفی چای ماسالا و فواید آن بر روی سلامتی بدن بپردازیم.

چای ماسالا چیست؟

چای ماسالا چیست

این چای ترکیبی از ادویه های مختلف است که دارای خاصیت پزشکی هستند تا طعم بی نظیری به چای اضافه کنند. چای ماسالا معمولا حاوی چای سیاه ، آب و شیر به همراه برخی از ادویه های مفید برای گرم کردن بدن است.

چای ماسالا چه مزایایی دارد؟

هضم را بهبود می بخشد

“چای” به خودی خود بسیار اسیدی است. با افزودن زنجبیل به عنوان یک چاشنی ، با یک عمل هضم عالی تبدیل به ” چای ماسالا ” می شود و در حقیقت ماهیت اسیدی چای را کاهش می دهد. جدای از این ، میخک با افزایش مقدار تولید بزاق و القاء peristalsis (حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش) به بهبود هضم غذا کمک می کنند.

چای ماسالا و لاغری

به کاهش وزن کمک می کند

یک متابولیسم فعال و خوب معمولاً با بهبود دستگاه گوارش و کاهش وزن همراه است. چای ماسالا نقش “چای” را به عنوان ماده غذایی تولید گرما و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن تامین می كند. “دارچین” به افزایش سطح هوشیاری و جلوگیری از بروز بیماری هایی مانند آلزایمر کمک می کند. علاوه بر این ها در حالی که “میخک” می تواند به بدن در استفاده بهتر از قندها کمک کند.

چای ماسالا و سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین می دهد

چای Masala به دلیل وجود همه ادویه های مفید و به منظور بهبود سیستم دفاعی و ایمنی بدن و هم چنین حفظ عفونت های رایج در بدن استفاده می شود. تمام ادویه های سازنده آن خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد انگلی دارند. همچنین میخک ، دارچین و زنجبیل به بهبود سرفه و سرماخوردگی کمک می کند.

رفع خستگی

چای Masala یک تجربه فوق العاده بعد از یک کار طولانی و یک روز سخت است. “کافئین” موجود در چای، به عنوان یک محرک برای القای هوشیاری عمل می کند. این چای به عنوان بهترین راه برای رفع خستگی می باشد.

درد و التهاب را تسکین می دهد

این چای حاوی مجموعه ای از ادویه جات مانند میخک ، دارچین ، زنجبیل و هل است. هر ادویه فواید سلامتی منحصر به فرد خود را دارد. مهمترین عنصر “زنجبیل” توانایی متوقف کردن سنتز پروستاگلاندین ها (یک عامل اصلی در شروع روند التهاب) برای کنترل التهاب را دارد. ماده مهم دیگر “میخک” است. این ماده به کاهش التهاب در عضلات کمک می کند. هر دو این ادویه ها به همراه داروهای ضد درد بسیار قوی عمل می کنند.

دیابت و چای ماسالا

برای کنترل دیابت مفید است

ادویه هایی مانند “میخک” و “دارچین”  انسولین در بدن که برای جلوگیری از دیابت و کاهش قند خون فرد شناخته شده است ، افزایش می دهد.

انواع چای ماسالا

انواع چای ماسالا

وقتی صحبت از ترکیب ادویه ها می شود ، نسخه های متفاوتی از چای ماسالا ممکن است به وجود آید. بنابراین شما یک میلیون نسخه مختلف از همان چای را پیدا خواهید کرد ، اما پایه و اساس این نوشیدنی عالی  دارچین، میخک، زنجبیل و هل است.

ما یکی از بهترین ترکیبات چای ماسالا را که تجربه معطر و دلپذیر یک چای را منتقل می کند، به شما توصیه می کنیم. چای ماسالا شاهسوند دارای ترکیبات شکر، زنجبیل، دارچین، جنسینگ، میخک و یازده ادویه هندی می باشد. می توانید این محصول را در اندازه های 250 گرمی و 100 گرمی از سایت کافی تهیه کنید.

 

منبع : kaffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *