blog, دانستنی های قهوه, علمی

میزان کافئین در یک فنجان قهوه چقدر است؟

میزان کافئین یک فنجان قهوه

برای بسیاری از ما ، یک فنجان قهوه ، بخشی جدایی ناپذیر از وعده صبحگاهی یا استراحت بعد از ظهر است. اما قهوه چیزی بیش از یک لذت روزمره است. مهمترین دلیل محبوبیت قهوه این است که یک محرک فوق العاده است. دانستن میزان کافئین در قهوه ، راهی مناسب برای نظارت بر مصرف کافئین است زیرا مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز دارای عوارض خطرناکی است.

میزان توصیه شده مصرف کافئین

یک فرد بالغ و سالم می تواند روزانه 400 میلی گرم کافئین مصرف کند. اما شرایط و عوامل مختلفی می تواند بر این میزان اثر بگذارد ، مانند مصرف دارو ، بارداری ، بی خوابی و… . به طور کلی 400 میلی گرم کافئین معادل با چهار فنجان 8 اونسی قهوه فرانسه و یا فیلتری می باشد. (هر اونس 29 میلی گرم)

میزان کافئین در یک فنجان قهوه چقدر است؟

به طور متوسط یک فنجان ​​8 اونسی قهوه حاوی 90-200 میلی گرم کافئین است. مقادیر کافئین در انواع نوشیدنی های قهوه ، متفاوت است و حتی قهوه های بدون کافئین نیز جزئی از انواع نوشیدنی های قهوه به شمار می آیند. این طیف گسترده از میزان کافئین به این دلیل است که هر روش دم آوری قهوه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

نوع قهوه

میزان کافئین یک فنجان قهوه

دانه های قهوه Arabica کافئین کمتری نسبت به دانه های قهوه Robusta دارند. در حقیقت ، دانه روبوستا تقریباً دو برابر کافئین دارد. اگر تمایل دارید روزانه بیش از دو فنجان قهوه بنوشید ، دانه های عربیکا را انتخاب کنید. دانه عربیکا با داشتن عطر و طعم پیچیده تر و خاصیت اسیدی کمتر ، تجربه نوشیدن یک قهوه عالی را برایتان به ارمغان می آورد.

روش دم آوری

روش استخراج عصاره قهوه بر میزان کافئین موجود در فنجان شما تأثیر می گذارد. قهوه ای که با درجه ریز آسیاب شده باشد ، هنگامی که با آب ترکیب می شود ، کافئین بیشتری استخراج خواهد شد. اما قهوه با درجه آسیاب درشت، هنگام ترکیب شدن با آب ، کافئین کمتری دارد زیرا از سطح کمتری نسبت به قهوه با درجه آسیاب ریز تر برخوردار هستند که همین امر ، مقدار کافئین استخراج شده را کاهش می دهد.

در روش دم آوری سرد ، قهوه با درجه آسیاب درشت در تماس طولانی مدت با آب است. اما از آنجا که درجه آسیاب درشت و آب سرد است ، استخراج عصاره قهوه کاهش می یابد. (اما بازهم به دلیل تماس طولانی مدت با آب ، دارای طعم سنگینی خواهد بود) .

اندازه فنجان

میزان کافئین یک فنجان قهوه

اندازه فنجان به نظر موضوع ساده ای می رسد، ولی به راحتی توسط اغلب افراد نادیده گرفته می شود. وقتی می گوییم در هر فنجان قهوه دم شده، تقریباً 100 میلی گرم کافئین وجود دارد ، منظور یک فنجان 8 اونسی است.

ممکن است شما یک فنجان قهوه 12 اونس یا حتی یک فنجان 14 تا 16 اونسی داشته باشید.حتی ممکن است کافی شاپ مورد علاقه شما نیز در فنجان های بزرگتر از 8 اونس ، قهوه را سرو کند. اینکه چه مقدار قهوه در روز می نوشید، بستگی زیادی به اندازه فنجان شما دارد.

نوع رست Roast قهوه

قهوه هایی که به صورت تیره رُست شده اند، دارای طعمی سنگین تر و حاوی ته مزه های شکلات ، آجیل و کارامل هستند. اما دقت کنید! هر قهوه ای که دارای طعم سنگینی باشد لزوما دارای کافئین بیشتری نیست.

چه خوراکی ها و نوشیدنی هایی کافئین دارند ؟

میزان کافئین یک فنجان قهوه

قهوه تنها منبع بالقوه کافئین در زندگی روزمره نیست. چای سیاه و چای سبز هر دو حاوی کافئین هستند. نوشابه ها می توانند منبع کافئین باشند. نوشیدنی های انرژی زا می توانند حاوی مقدار معادل کافئین و حتی گاهی بیشتر از قهوه باشند. شکلات – به ویژه آنهایی که درصد بالایی کاکائو دارند – می توانند حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین باشند. همه این منابع می توانند به سهمیه روزانه شما برای مصرف کافئین بیفزایند . بنابراین میزان قهوه ای که در روز می توانید بنوشید را کاهش می دهند.

میزان کافئین موجود در انواع نوشیدنی های قهوه

  • قهوه فیلتری ، هر فنجان 8 اونسی حاوی 95-165 میلی گرم کافئین
  • تهیه قهوه با فرنچ پرس ، هر فنجان 8 اونسی حاوی 107 میلی گرم کافئین
  • اسپرسو ، هر شات 1 اونسی حاوی 40-64 میلی گرم کافئین
  • قهوه دم سرد ، هر فنجان 12 اونسی حاوی 150 میلی گرم کافئین

با وجود همه عواملی که در بالا ذکر کردیم ، تعیین دقیق میزان کافئین در یک فنجان قهوه همیشه کار آسانی نیست. اعتدال ، کلید لذت بردن هرچه بیشتر از قهوه و اطمینان بخشی از اثرات مثبت آن بر روی شماست.

منبع : kaffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *