دستور تهیه, دستور تهیه کیک

دستور پخت شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه هم خوشمزه ست هم خوشگل، هم خوش رنگ هم خوش سایز  و همینطور خوش عکس .
دو سالی هست که نزدیک عید عکس های این شیرینی رو می دیدم. ولی بی تعارف هیچکدوم جذبم نمی‌ کرد. چون اصلا فرم و سایز قشنگی نداشت بعد که دنبال دستورش رفتم فهمیدم که اکثریت دستورها بیکینگ پودر داره و تخم مرغ کامل که این ها شکل و فرم این شیرینی را بهم می‌ریزه. خلاصه دستور را تغییر دادم و از نتیجه بسیار راضی بودم.

امروز طرز تهیه شیرینی دانه قهوه را مرحله به مرحله آموزش می دم. این شیرینی رو می تونید برای میان وعده و یا دسر سرو کنید و از خوردن اون لذت ببرید. با ما همراه باشید.

بافت نرمی داخل شیرینی هست با طعم کاکائو و قهوه حتما درستش کنید و از طعمش لذت ببرید.

مواد لازم برای شیرینی دانه قهوه

کره: ۱۱۰ گرم
خاکه قند: ۸۰ گرم
نمک : یه پنسه
زرده تخم مرغ: یک عدد
پودر نسکافه: ۵ گرم + نصف ق غ آب داغ
آرد سفید: ۱۵۰ گرم
نشاسته ذرت: ۳۰ گرم
پودر کاکائو: ۲۰ گرم

شیرینی دانه قهوه

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

پودر نسکافه منظور پودر قهوه فوری هست. کره نرم را کمی با همزن دستی بزنید بعد خاکه قند و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید. این شیرینی نیاز به هم زدن زیاد و حجم دادن به کره ندارد. بعد نسکافه حل شده داخل آب را اضافه کنید. و  سپس زرده تخم مرغ را هم اضافه کنید. آرد را با پودر کاکائو و نشاسته ذرت مخلوط و الک کرده و کم کم اضافه کنید.

شیرینی دانه قهوه
شیرینی دانه قهوه
شیرینی دانه قهوه
شیرینی دانه قهوه
شیرینی دانه قهوه
شیرینی دانه قهوه

این کار را ادامه دهید تا خمیری بدست بیاد که راحت تو دست فرم بگیره نه زیاد شل نه زیاد سفت باشه خمیر بدون اینکه ترک بخوره باید تو دست فرم بگیره. پس کل آرد را یکباره نریزید. از خمیر به اندازه گوله های هفت گرمی بردارید تو دست حالت بیضی کنید. من دوست داشتم خیلی شبیه قهوه بشه برا همین سر و ته خمیر را شکل اشک فرم دادم در واقع نوک شیرینی ها را کوچکتر از وسطش گرفتم.

داخل سینی فر چیده با سر چاقو کره خوری یا کاردک یه برش نه خیلی عمیق وسط شیرینی بزنید نیاز نیست. برش را باز کنید حین پخت خودش باز میشه. داخل فر با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد یا ۳۴۰ درجه فارنهایت بمدت ۱۲- ۱۵ دقیقه بپزید.
بسته به سایز شیرینی زمان پخت فرق می‌کنه اولش با چند تا دونه امتحان کنید.
این دستور بین ۵۰-۶۰ عدد شیرینی میده.

این هم از دستور پخت شیرینی دانه قهوه خوشمزه که به راحتی می توانید برای میان وعده و دسر سرو کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. در بخش نظرات، نظرتان را در مورد این دستور پخت کیک برایمان بنویسید. عکس شیرینی دانه قهوه را که پخته اید می توانید برای ما ارسال کنید تا در صفحه اینستا کافی منتشر کنیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *