blog, دانستنی های قهوه, علمی

چگونه لکه قهوه را از روی لباس پاک کنیم؟

اگر تا به حال با لکه قهوه سر و کار داشته اید، می دانید که پاک کردن این رنگ قهوه ای روشن چقدر دشوار است.

برای از بین بردن لکه های قهوه (و بسیاری از لکه های غذا) ، باید لباس را خیس کنید. همچنین می توانید از جوش شیرین ، نمک ، صابون تکه ای ، و حتی پودر استفاده کنید.

از بین بردن لکه های قهوه یک فرآیند آزمایش و خطا است.

با ساده ترین راه حل (شستشو با آب سرد) شروع کنید ، و اگر این کار نکرد ، به روش بعدی بروید.

قهوه مرطوب خیلی راحت تر از لکه های خشک قهوه پاک می شود. اما اگر در رستوران یا محل کار با این مشکل مواجه شدید و نمی توانید پیراهن خود را بشویید روش های زیر را امتحان کنید.

چگونه لکه قهوه را از روی لباس خود پاک کنیم؟2

مواد مورد نیاز:

  • مسواک
  • مایع لباسشویی
  • پودر لباسشویی
  • سرکه سفید
  • پاک کننده لکه لباس
  • مایع ظرفشویی(اختیاری)
  • سفید کننده ( اختیاری)

دستورالعمل

1. با آب سرد شستشو دهید:

قسمت پشت پارچه که لکه قهوه وجود دارد را با آب سرد به مدت 10 تا 15 دقیقه بشویید تا لکه آن پاک شود. اگر لکه آن پاک نشده است یا لکه قدیمی است ، به مرحله بعدی بروید.

2. از مواد شوینده مایع استفاده کنید:

مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی را به مدت 3 تا 5 دقیقه با کمی آب بر روی لکه های قهوه بمالید و منتظر بمانید. می توانید بگذارید این مواد بیشتر بر روی لباس شما بماند، اما نگذارید خشک شود. اما برای لکه های قدیمی قهوه، ابتدا باید لباس را در آب خیس کنید. بعد از ماده شوینده استفاده کنید و آن را مالش دهید. هر پنج دقیقه به آرامی با انگشت شست و انگشتان پارچه لکه دار را مالش دهید تا لکه شل شود. پس از 30 دقیقه خیساندن در آب سرد ، محل لک شده را بررسی کنید. اگر لکه های قهوه باقی مانده است، سعی کنید قبل از شستشوی کامل ، 5 تا 15 دقیقه در آب گرم خیس بخورد.

چگونه لکه قهوه را از روی لباس خود پاک کنیم؟1
چگونه لکه قهوه را از روی لباس خود پاک کنیم؟

3. از مواد شوینده پودری استفاده کنید:

اگر لکه قهوه هنوز وجود دارد، مقداری از پودر لباسشویی را با سرکه سفید و آب مخلوط کنید و به صورت خمیر دربیاورید.آن را روی لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید پارچه تغییر رنگ نمی دهد. برای شستشوی لکه قهوه از مسواک قدیمی استفاده کنید و پارچه را کاملا بشویید.

4. از سفید کننده استفاده کنید:

اسپری یا ژل پاک کننده را به این لکه بزنید. همچنین می توانید از سفید کننده به عنوان پاک کننده لکه استفاده کنید، که در این مرحله ممکن است بهترین باشد. بگذارید پنج دقیقه بماند و لباس را به صورت معمولی بشویید.

5. بازرسی و خشک کنید:

بررسی کنید که این لکه ها کاملا پاک شده باشد. اگر لکه ای باقی مانده است ، مراحل قبلی را دوباره تکرار کنید و لباس را خشک کنید.

با نگه داشتن لباس خشک شده روی یک چراغ ، مجدداً آن را از نظر هرگونه لکه های قهوه بررسی کنید. مطمئن شوید که هرگونه تغییر رنگ کاملاً از بین رفته است. اگر هنوز تغییر رنگ وجود دارد، مرحله استفاده از مواد شوینده پودری را تکرار کنید.بشویید و دوباره خشک کنید.

منبع:www.thespruce.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *